Check it out! här är min nyårsresumé :D del 2

Juli månad var härlig. Riktigt lovely! Jag, mamma och syrran drog på en riktig tjejsemester till Öland :) Sol, bad, kungafamiljen, utflykter osv. Öland var sommarens mysigaste!



Efter Öland var det bara hem och iväg på nästa grej. Nu tog vi med oss Jonas med och drog ut i skärgårn. Mötte upp morbror med familj, Hemholmen is the shit! ;) Dagarna har nog aldrig gått så fort som dem gjorde där :O Vi hade skoj på vattnet med motorbåtarna, annars låg vi och sola, åt gott och spela spel mm mm!



Sommaren bjöd på massa skoj men framförallt en grym planering inför hösten. Det handlades och packades, och jag samlade ihop nödvändiga grejer att ha med från olika håll :P Sen gick sommaren åt till att förbereda sig inombords också för flytten, och åka upp med det stora flyttlasset till Kiruna med pappa.

Såhär såg rummet ut efter jag och pappa gjort iordning..



Det har vart en grym höst i Kiruna. Bättre än jag hoppas på! Dock gjorde det ont i hjärtat när jag berättade för mina vänner i Stockholm! Men man får göra de till de bästa! Tänker på er!

Jonas började hösten men att ta upp mig på skidbacken, där fick jag se Kiruna från en annan synvinkel och Kebnekaise. Jag fick dricka ur kallkällor :)



Hösten har vart fylld av skola, och skolarbeten. Men det har hänt mycket kul saker samtidigt, bl.a. så firade vi i dagarna 2 på Halloween, vi trängde ihop oss ett gäng hemma hos mig innan vi slog klackarna i taket i våra fina outfits :D



På andra advent så hade min retorikgrupp ansvar för "adventsfirandet" i biblioteket på skolan. Jag bröt min scenskräck genom att läsa högt ur Twilight-boken för ca 80-100 pers. (i mikrofon :S) Fan vad jag var bra!


De som stod bakon var vitmålade i ansiktet för att likna vampyrerna ;)

Vi har hunnit med klassfest också, middag, fest och krogen vart de den kvällen! Superkul!



Det mest galna jag gjort under hösten är att jag har gjort mig involverad i 2010-års snöfestival i Kiruna!! 29-31 Januari säger jag bara :P haha

Jag avslutade året med familjen, jul med släkten och middagar med dem även efter jul! Julen är till för att vara med dem som betyder mest! Jag har många som betyder! De är härligt!



Som jag har sagt så ser jag tillbaka på det här året med ett stort leende på läpparna! Det bästa i mitt liv! Mycket mer än det som jag nämnt här har ju såklart hänt, men då skulle inte inläggen fått nått slut ;) Men jag har plockat ut många godbitar iaf!

Hoppas ni haft ett lika bra år som jag, och så hoppas JAG att nästa år blir minst lika bra, om inte bättre ;D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0