Summering av den sista halvan av 2009

Efter mycket velande fram och tillbaka under våren 2009, bestämde jag ju mig trots allt för att testa och byta mitt Stockholmsliv mot ett liv i Kiruna. För ett år iallafall. Mitt sista år på gymnasiet. En grym omställning, och inte en flytt jag gjorde med familjen utan med allt i mina egna händer. Jag tror aldrig jag har känt mig så stolt över mig själv som jag kan göra nu när jag tänker tillbaka på mitt senaste halvår. Mina föräldrar har stöttat mig till 100, men jag har fått ordna med allting själv. Kontaktat skolan om plats, letat boende, tänkt ut hur det ska funka med ekonomin, komma underfund med om jag kan klara av att bo själv i ett år i en stad, utan att ha några direkta vänner i Kiruna när jag flyttar dit..!? Men med dessa tankar i mitt huvud så sa samtidigt mamma och pappa att det inte var värre än att flytta hem om det skulle bli pest! Kärlek till mina föräldrar!
Men jag bestämde mig, jag ville prova, jag ville flytta, jag behövde en förändring, varför skulle det gå fel om man var positivt inställd?!

Nu med facit i hand så är jag så himla glad. Jag har lärt känna så mycket människor, som jag aldrig hade vågat hoppas på. Jag har klarat att ta hand om mig själv och mitt hem. Samtidigt som jag har myst med en fin pökj!
Vi tar en snabb och rolig resumé om hösten:
  • Jag har hamnat i en galet skön klass.
  • Pga att jag läst lite andra kurser i Stockholm än vad man gjort här, så har jag lektioner med 2 olika klasser för att få ihop alla ämnen, vilket bara har betytt dubbelt så mycket härliga människor att lära känna!
  • Jag har ätit klimp, palt, Jukkaslåda och massa mer spännande grejer.. ;)
  • Jag har varit glad
  • Jag har varit ledsen
  • Jag har insett att när vädret inte visar plusgrader kan det vara värt att skippa leggings och högklackat för täckisar och platta skor.
  • Jag har blivit mer nöjd med mig själv!
  • Jag har tagit mig an saker jag inte skulle vågat förrut, allt för att utmana mig själv och känna att jag växer. Min största utmaning väntar i Januari 2010.
  • Jag har kollat mer hockey än någonsin.
  • Jag har saknat mina Stockholmsvänner!
  • Jag har dansat som aldrig förr
  • Jag har saknat Stockholm som stad någon gång, men inte alls som jag trodde att jag skulle!
  • Jag har cyklat...! på isiga vägar med massa snö.
  • Jag har velat skaffa en hund, men kommit på mig själv att hunden nog inte skulle må så bra i ett litet rum som mitt, så den får vänta tills senare! Men kanske kan jag skaffa mig en liten hamster?? Den får ju plats iaf ;)
  • Jag har lagt ner mina försök om att lära mig det norrländska "Shhjooo-ljudet", jag låter som en riktig amatör!...fortfarande! :/ haha
  • Jag har sett en död älg
  • Jag har bestigit Kebnekaise, eller åtminstonde i mina drömmar, men jag har sett det ordentligt iaf!
  • Slutligen...
  • Det har vart en av de bästa höstarna i mitt liv!

Kommentarer
Postat av: Anonym

VÄLKOMMEN TILL NORRLAND! :D

2009-12-21 @ 22:43:30
Postat av: elli

Haha Tack!

2009-12-21 @ 22:57:19
URL: http://mariaellinores.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0