Små saker som gör stort

Tyckte plötsligt att bloggen såg så mörk ut, nog för att jag alltid velat att den ska vara svart/vit, men kände att jag ville göra om den ändå, så att den blev lite mer vårig. Dock finns inte tiden alls, och jag trivs ändå med hur den ser ut, så då gjorde jag bara en liten ändring istället. Satte ljus färg bakom alla rubriker, och vipps så hände det något tycker jag. Tänk att en liten grej kan göra så mycket :)

Började bara på projektet förut, men har en del papper och sånt i skolan som jag behöver, så får ta tag i det imorn istället. Men inte ligger jag på lat sidan för det! Nu håller jag på att skriva mitt svenska-tal som jag började med igår. Jag ska prata om "Kärnfamiljen", att den gamla synen på hur en familj ska se ut, inte längre är så framträdande, idag är många människor skilda och har barn på olika håll (jag är själv ett sånt barn) men inte mår jag dåligt för det! Det finns för och nackdelar med allt, och ibland kan bilden av att vara en "perfekt familj" utåt sätt, vara tvärtom när man skrapar på ytan. Hellre två lyckliga föräldrar på olika håll än två olyckliga föräldrar under samma tak. Men självklart hoppas jag att alla mammor och pappor som skaffar barn ska lyckas hålla ihop. det finns inget finare än kärlek! Snyft ;) haha

Ah vi får se hur det går med de här, men nu köööör vi!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0