7 januari

19 år om två veckor

Jullovet är snart slut, och jag kan inte förstå vart det tog vägen. Veckorna har rusat i fruktansvärt äcklig fart. Och nu när skolan ändå snart börjar så hoppas jag att de fortsätter i samma fart, så att det snart blir lov igen! ;) De senaste dagarna har jag inte mått nå vidare, feber och nästäppa, ingen rolig kombination. Nu börjar jag äntligen känna mig något bättre!

I början av veckan var jag hemma hos pappa och träffade min fina familj där. Vi hade mini-julfirande och så fick jag reda på att vi har biljetter bokade till Thailand nu :D Åh vad glad jag bev, inte förrän i oktober/november? men ändå. Först ska vi på bröllop där, sen fortsätta att semestra i 2 veckor, längtar galet!

Jag har vart på bio i veckan med. AVATAR! En film som inte är i en genre för mig egentligen kanske, men den var absolut bättre än vad jag trodde! 2.40 lång, men den kändes inte så lång. Tecken på att den var bra?!

Idag har jag vart hemma med syster, vad gör man inte för att hon ska slippa förskolan liksom, I´m a good sister! Vi har bakat chokladbollar och nu ser hon på film!

Nu funderar jag på att läsa lite i boken som vi har fått på svenskan. "Allt för min syster". Nu är jag riktigt inne i den och jag tycker den är bra, dock är den supersorglig mellan varven. Tårarna är inte långt bort då. Handlar ju om en tjej som har leukemi. Brukar inte ha så lätt för att "gråta" när jag ser filmer eller läser böcker, men med den här boken har det vart något annorlunda!

Jag älskar min systrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0