Godmorgon, sammanfattning av helgen i Svappis

Nog för att jag var lite täppt och småhängig i lördags så stoppade det inte mig och Jonas från att åka till Svappis och hälsa på hans mormor och morfar, min förkylning var ju rätt stabil och klart jag skulle bli bättre, men näh, tji fick jag och idag vaknade jag värre än någonsin. Rummet känns varmt och kallt om vart annat och jag gör inget annat just nu än sitter ihopkurad i min varma filt! Blä! Har pratat med mormor min och hört vad jag ska göra för att bli bra igen, så nu är det bara börja klunka massa!!...vatten!

Helgen i Svappavaara var kul iaf, kollat skidor på tv, ätit god mat, fikat!, gullat med hunden (stackarn som väntar på operation och just nu hoppar på 3 ben) kan man ju inte bara gå förbi utan att klappa, stackars jycken!, åkt skoter, Jonas drog ut mig på en mardrömstur ;) körde fort så jag höll mig fast vid han hårdare än ni kan tänka er, åkte upp på ett litet berg, inte lite brant att komma upp där och sen ner med!! (blundade både upp och ner) inte nog med detta galenskap till åkning så såg vi 2 älgar och 11 renar på hyffsat nära håll :O vart rädd för attack och kom genast att tänka på björnarna som finns med, men efter massa lugnade ord från jonas så insåg jag att det nog skulle vara högst osannolikt att vi skulle stöta på några björnar, dom sover ju på vintern dom nallarna! ;) (tro inte att jag inte visste det, men man vet ju inte om NÅGON ändå lyckas hålla sig framme haha) Jag har även gjort några framsteg med min skridskoåkning med.

På skridsor i Svappis


Men ibland gled benen åt varsitt håll?

Jag övade att åka bakåt :D vad gillar ni min högerhand? :P

Ibland gick det tyvärr inte som jag ville..

Säkraste sättet att stanna på!

Han var glad och stog alltid på benen iaf, konstigt ?!

Aw! haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0