Vår minisemester

Nyköping! En helg där för kroppen!

I lördags tillbringade vi största delen av dagen inne på spa-avdelningen på hotellet. Vi gjorde två behandlingar var och relaxade i relaxavdelningen. Jag började med en bodyscrub för att sen lägga mig i ett kurbad med massa oljor och samtidigt som jag låg i badet fick jag ansiktsmassage och skalpmassage. Skön musik och tända ljus var i bakgrunden. Huur skönt som helst!

Efter det gjorde jag en "ansiktsbehandling porrengöring", då jag fick rengöring, peeling, grundlig porrengöring, ånga, ansiktsmask och creme. Efter den behandlingen och nu med, känner jag mig så fräsch. Man känner verkligen att man är helt ren i fejjan ;)

När vi båda var klara satte vi oss bara i den trevliga relaxen, drack juice och läste tidningar :) Kroppen var helt len och jag var grundligt rengjord höhö. Det kändes bra!

På kvällen åt vi på en fin Italiensk restaurang, god pasta och sen efterrätt på det! Det var nog längesen jag skrattade så mycket med min mamma som där. Så härligt. Man mår bra av att skratta! ;D

Sovdags vart det ganska tidigt, under natten sov jag 11 timmar och jag kände mig ordentligt utvilad när jag vaknade. Frukostbuffé, en stund för vila på rummet för att sen fortsätta utnyttja vad hotellet erbjöd. Vi var i gymmet en timme, drog på oss bikinin och simmade några längder i bassängen och avslutade i bubbelpoolen.

Utan att överdriva så kände jag mig som en "ny människa" som  man så klyschigt kan säga! när vi lämnade hotellet. Till och med min mamma tyckte att jag såg annorlunda ut. Piggare och med en annan hudton. Man behöver skämma bort sig mellan varven, nu har vi två skapat en ny "tradition". Det här var första men absolut inte sista gången!!!

Igår gick vi på stan hela efetrmiddagen, fikade och åt middag. Gjorde en hel del shoppingfynd, visare senare. Bland annat en ny kräm som jag fich rekomenderad av hon som gjorde behandlingarna på mig. Passar bra för yngre personer med känslig hy. :)

Blev inte så mycket bilder tagna på hotellet som jag trodde, men känns fel att ta bilder när det är så mycket människor på alla ställen. Menmen ;)


Morgonrock och tofflor att ha på spa-avdelningen


Avsminkad och redo för behandlingen


Yogasalen och bassängen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0