självkänsla

Har du ofta ångest? Eller tankar och känslor om att du inte räcker till? Bryter du ofta ihop? Eller känner dig olycklig?
Det kan bero på att du har dålig självkänsla. Många glömmer bort hur
viktigt
det är att ta hand om sig själv. Jag är likadan själv. Jag ser så gärna till och gör något för att andra ska må bra och ha det bra, att jag i många fall kan glömma bort mig själv. För att du ska må bättre måste du acceptera dig själv och umgås med människor som stöttar dig i det du gör.

Saker att fundera på (små tips)


Låt din kropp bli din bästa vän
Lär dig att acceptera din kropp och ta hand om den som om den vore någon du tycker om. Träna, ät sunt och gott, skratta. Arbeta med kroppen i stället för mot. Då börjar du också ta bättre hand om den och känna dig bättre.

Beröm dig själv
Om du tittar dig sjäkv i spegeln och tänker; fy fan va dålig/ful jag är så kommer du ju självklart känna dig så. Intala dig själv att du är en bra/vacker människa, VARJE DAG, och kom ihåg, det finns inget vackrare än utstrålning.

Acceptera ditt inre
Om du inte kan acceptera dig själv, inne och ute, så kommer en förändring i ditt utseende aldrig att göra dig lycklig då du fortfarande ser dig själv som värdelös innesrt inne.

Umgänge
Det är inte bara du som behöver påverka din självkänsla. Umgås du med människor som är negativa eller lockar fram negativa sidor kommer du aldrig att känna dig bra inombords. Se till att umgås med människor som du mår bra av. Som pushar dig och tar fram det bästa i dig.




Mia Törnblom har skrivit en bok om självkänsla. Jag har inte läst den själv, men jag har hört att den är jättebra. Hon var förövrigt och föreläste här i Kiruna igår, vet inte om on skulle göra det idag med, men jag är lite sur på mig att jag inte gick dit. Tror det hade givit mycket.

Ps. ...kom ihåg att le, skratta och var glad! då blir allt lättare! Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0